← Alle blogindlæg

Dét har vi lært ved at arbejde som remote team

Hvordan kommunikerer man bedst, når man ikke sidder på kontor sammen, og hvad kræver arbejdsmetoden af dig? Vi deler vores essentielle erfaringer!

Har I droppet det fysiske kontor, og skal I til at arbejde på tværs af geografi, eller er du netop blevet ansat i en virksomhed, der arbejder remote, får du her vores indsigt i arbejdet som remote team.

Du bliver langt mere produktiv!

Som en del af et remote team kommer du til at arbejde mere produktivt, end du nogensinde har drømt om. Du sparer transporttid og er taknemmelig for at slippe for myldretiden. Når du går i gang med arbejdet, gør du det med det samme, og så er du megaklar og forberedt! Du vil gerne vise din chef og dine kollegaer, at du stadig er superengageret, selvom du arbejder hjemmefra, og derfor arbejder du effektivt og koncentreret.

Men det betyder samtidig også, at du hurtigt kan få dårlig samvittighed, hvis der går få minutter, hvor du ikke bruger tiden optimalt. På et fælleskontor bruger man ofte tid på lige at lande, når man møder ind. Man hilser og taler med sine kollegaer, og en gang imellem samles man rundt om bordet og spiser kage. De muligheder har du ikke, når dit team er geografisk spredt ud, så husk på, at det selvfølgelig kun er rimeligt, at du også tager små pauser derhjemme.

Tip: Nyd, at du når dine projekter, og at dit arbejde bliver hurtigere færdigt.

Planlægning og strukturering – at få alle med

Det kan være lidt af en udfordring at få det hele til at spille sammen, når man arbejder remote og derfor oftest skal have overblik over alt virtuelt. Derfor er det helt essentielt, at man planlægger og strukturerer arbejdet, både som team og for den enkeltes vedkommende.

I teamet skal I sørge for at have styr på arbejdsopgaverne, så alle ved, hvad prioriteterne er lige nu, og hvem der arbejder på hvad. På det individuelle plan er det godt at planlægge og lave faste arbejdstider, også selvom timerne ikke ligger fast fra din arbejdsgiver. Du skal nemlig sørge for, at du ikke bliver uproduktiv og doven, hvis arbejdet bliver for flydende. Omvendt kan problemet også være, at du får svært ved at holde fri, fordi der altid vil være mere arbejde at lave. Derfor skal du også kunne tage helt fri.

Tip: Læg en plan både for hele teamet og for de enkelte medarbejdere. Hold den opdateret og prioritér opgaverne.

Kommunikation er essentielt

Kommunikation er en af de store udfordringer, når man arbejder remote. På skrift kan utrolig mange ting blive miskommunikeret og misforstået, og når du ikke kan gå over til din kollega på samme måde som på et kontor, mister du alle de signaler, vi sender gennem vores kropssprog. Sørg derfor altid for at kommunikere superklart i dit team.

Lad være med at gå ud fra, at din kollega har styr på de opgaver, som du sidder med lige nu. Introducér i stedet altid opgaven, når du sender den videre til en kollega, så de har en klar forståelse af, hvad opgaven skal bruges til, og hvad der forventes af dem. Det kan derfor også være en særlig hjælp, hvis I også bruger emojis i jeres kommunikation. Selvfølgelig skal du ikke skrive på samme måde, som du ville til dine venner eller din mor, men smileys hjælper dine kollegaer til at forstå tonen i din besked.

Tip: Introducér opgaver til dine kollegaer grundigt, så undgår du misforståelser.

Undgå ensomhed

Bag den enorme og fantastiske frihed, der følger, når man arbejder gennem et remote team, ligger der også en risiko for, at man får for lidt menneskelig kontakt. Derfor er det en supergod idé at sørge for, at der ikke går alt for lang tid, uden du ser eller taler med dine kollegaer.

Savner du at tale med dit team, så ring over telefonen eller start et videoopkald, når det giver mening i forhold til opgaven. Vi bruger værktøjer som appear.in til videoopkald, for det giver en enormt god energi at få set sine kollegaer ansigt til ansigt, også selvom det er over en skærm.

Når du deler din skærm, kan du også meget nemmere forklare komplicerede arbejdsopgaver. Sørg derudover også for at komme ud af hjemmet ved at gå en tur før eller efter arbejdet, tag ud og arbejde på en café og se din familie og dine venner.

Tip: Brug video- og telefonopkald til at holde kontakt med dine kollegaer.

Har du brug for flere hacks? Så læs da lige:

Tekstforfatning lige ved hånden

Med GoEdit er det blevet lettere end nogensinde for virksomheder at bestille tekstforfatning og korrekturlæsning uden gebyrer og minimumsbestilling og leveret hurtigt. Vi håber, at du vil elske os :-)

Vi stiller spørgsmålene. Du svarer.

Ja, det er faktisk så simpelt. Det er lige så nemt at få vores hjælp som at chatte med din kollega. Vi spørger dig fx om din målgruppe og tekstens formål.

Kundernes ord

Vi elsker at gøre en stor forskel i vores kunders hverdag. Tekster er en del af de fleste virksomheder. Hvorfor skrive dem selv? Hvorfor mangle dem? Hvorfor ikke undgå stave- og slåfejl? Eller hvad med at bruge tiden bedre? Hør, hvorfor vi er elsket ❤️

Niels Kofoed

Super smart. Det er bare så nemt og faktisk sjovt at bestille en ny tekst. I løbet af en dag havde jeg min tekst i min indbakke. Fedt!

Rasmus Jeppesen

Rigtig godt resultat og meget nemt.

Ole

Jeg var nok lidt skeptisk først. Kan man stole på en online platform? Men jeg kunne hurtigt mærke, at der var gode tekstforfattere i den anden ende. Jeg er meget tilfreds.

Hans-Jørgen B

Professionelt og enkelt. Jeg har fået hjælp til korrektur...

Annika Andersen

GoEdit er nok mit smarte trick til at få en god tekst når jeg simpelthen ikke selv orker det. Det er meget nemt og godt

Henrik Ejsbøl

Rigtig nemt. Jeg fik det, jeg var ud efter og jeg kommer også igen, når jeg skal bruge mere.

Jesper & Hanne

Vi havde brug for hjælp til grammatik. Ikke fordi, at vi ikke selv kan, men vi havde ikke tid til det. Det var nemt!

Henrik Michael Jensen

Smart tænkt med enkle produkter og faste priser. Jeg kommer nok mest til at bruge det til stillingsopslag. Det fungerer perfekt. Tak.

Hans Peter

Det er rigtig smart at jeg bare skal finde den tekst jeg søger, udfylde lidt info og læne mig tilbage. Teksten kom hurtigt i indbakken. Smart!